Kirjoittaja Aihe: Siipi maasta -kirjaprojekti  (Luettu 9721 kertaa)

Poissa Siniset siivet ry

• Ylläpitäjä
Siipi maasta -kirjaprojekti
« : 10.03.13 - klo:20:28 »
Siniset siivet ry :n hallinnoima kirjaprojekti seksuaalista väkivaltaa ja hyväksikäyttöä kokeneille on alkanut!

Siipi maasta – Seksuaalista hyväksikäyttöä ja väkivaltaa kokeneiden puheenvuoroja – kirjaprojektin tarkoitus on nostaa meidän, asian kokeneiden ääni kuultavaksi. Kirja on suunnattu seksuaalista hyväksikäyttöä tai väkivaltaa kokeneille, heidän läheisilleen sekä ammattihenkilöstölle ja yhteiskunnan eri vaikuttajille. Projektin tarkoituksena on lähestyä kipeää aihetta monin eri tavoin. Voit siis käyttää sinulle luontaista ilmaisutapaa ja halutessasi kuvata omaa matkaasi esimerkiksi tekstin, piirustusten tai valokuvien muodossa. Voit keskittyä enemmän jo kuljettuun matkaan, tähän hetkeen tai menneeseen, siihen minkä olisit toivonut menneen toisin tai siihen mikä sinua on auttanut, ihan sen mukaan mikä itsestäsi tuntuu tärkeältä kertoa. Halutessasi voit esiintyä kirjassa nimimerkillä.

Kirjan toteuttamiseen voivat osallistua kaikki vertaiset sekä miehet että naiset. Tuotosten kokoamisesta yhteen ja kirjan viimeistelystä vastaa vertaisista muodostuva toimittajatiimi. Projektista kiinnostuneet voivat olla yhteydessä toimittajatiimiin lähettämällä sähköpostia osoitteeseen: sinisetkirjoittaa@gmail.com. Lisätietoa saa myös yhdistyksen Skype -päivystyksestä ti klo 19–21 ja to 16–18.

Lähde mukaan vaikuttamaan ja kertomaan oma tarinasi!

Poissa Siniset siivet ry

• Ylläpitäjä
Vs: Siipi maasta -kirjaprojekti
« Vastaus #1 : 14.03.13 - klo:22:43 »
Ohessa liitteenä projektimme esite.  :kukka3:

Poissa Siniset siivet ry

• Ylläpitäjä
« Vastaus #2 : 04.09.13 - klo:18:19 »
Siipi maasta tekstien ja muiden materiaalien toimittamisen deadline on nyt ohitettu ja kirjan työstäminen kokonaiseksi voi alkaa. :)

Kiitos osallistujille! :4you:

Poissa Siniset siivet ry

• Ylläpitäjä
« Vastaus #3 : 18.06.14 - klo:15:39 »
Viimeisestä päivityksestä onkin aikaa ja nyt voimme todeta, että olemme todellakin loppusuoralla kun Siipi maasta, puheenvuoroja seksuaalista väkivaltaa kokeneilta ilmestyy heinäkuussa ja on ostettavissa kirjakaupoista!

Ilmoitamme vielä tarkemmin päivämäärästä, milloin kirja on julkaistu. Kirjaa koskevissa kysymyksissä voit lähestyä toimitustiimiä: sinisetkirjoittaa@gmail.com

Tule mukaan tukemaan vertaisten tekemää työtä ja tykkää Fb-sivusta www.facebook.com/siipimaasta

Siipi maasta, puheenvuoroja seksuaalista väkivaltaa kokeneilta on asian kokeneiden keskinäisen yhteistyön tulos, jonka tarkoituksena on avata haastavaa aihetta kokemuksista ja niiden seurauksista kertoen ja tuoden esille toipumisen haasteita ja mahdollisuuksia. Samalla se on kannanotto seksuaalista väkivaltaa kokeneiden aseman parantamiseksi. Kirja on suunnattu vertaisille, läheisille, ammattihenkilöstölle sekä yhteiskunnan vaikuttajille. Projekti alkoi vuonna 2012 ja siihen osallistui 15 vertaista sanoin ja kuvin. Toimitustyöstä vastasi nelihenkinen tiimi, taitosta yksi henkilö. Kirjaprojektia hallinnoi Siniset siivet ry, joka on seksuaalista väkivaltaa kokeneiden vertaisyhdistys ja jonka tavoitteena on heidän vaikuttamismahdollisuuksien kehittäminen ja oman äänen esiin tuominen yhteiskunnassa. Siipi maasta on saatavilla kirjakaupoista heinäkuussa 2014.

Poissa meikpiis

• Veteraani
  • Sukupuoli: Nainen
  • One Lone Voice
« Vastaus #4 : 02.07.14 - klo:20:45 »
Joko on tietoa julkaisusta?
Kuvittele hetki,
jolloin on pää täynnä ideoita.
Ja kohta täysin tyhjää.
-Meikpiis

Poissa Siniset siivet ry

• Ylläpitäjä
« Vastaus #5 : 02.07.14 - klo:23:15 »
Kirja on lähetetty julkaistavaksi eilen 1.7. ja julkaisemisessa ei pitäisi kauoja mennä. Meillä ei ole tarkkaa aikataulua selvillä, mutta ilmoitamme täällä kun kirja on julkaistu!

Poissa meikpiis

• Veteraani
  • One Lone Voice
« Vastaus #6 : 03.07.14 - klo:11:34 »
Ok, eli saa vielä jännittää :grin:
Kuvittele hetki,
Ja kohta täysin tyhjää.
-Meikpiis

Poissa Siniset siivet ry

• Ylläpitäjä
« Vastaus #7 : 03.07.14 - klo:12:13 »
Kirja on julkaistu eilen, joten se on saatavilla kirjakaupoista muutaman päivän kuluessa. Eli voi olettaa, että ainakin ensi viikon alusta sitä voi jo ostaa! :D Jos niitä ei vielä löydy kaupan hyllystä, sitten vaan tilaamaan!

LOISTAVAA; HYVÄ ME! Projektin voi julistaa nyt onnistuneesti päättyneeksi! Isot kiitokset kaikille osallistuneille hyvästä yhteistyöstä ja kärsivällisyydestä viedä projekti loppuun. Kiitokset myös kaikille muille, jotka ovat auttaneet ja tukeneet meitä projektin loppuun saattamisessa.  Tämä oli tärkeä projekti meille kaikille henkilökohtaisesti, ja hieno osoitus myös siitä, että pystymme saavuttamaan tavoitteita ja viemään projekteja loppuun saakka vertaisvoimin.

:01_2:

Poissa meikpiis

• Veteraani
  • One Lone Voice
« Vastaus #8 : 04.07.14 - klo:18:15 »
Aivan, joskus tulevaisuudessa sitten uusi projekti vaan käyntiin. Hatun nosto kaikille kirjaan osallistuneille! :kukka3:

Kunhan ilmestyy kauppaan tai jotain kautta tilattavaksi niin voitte olla varmoja, että minä ainakin aion hommata itselleni tämän kirjan :)
Kuvittele hetki,
Ja kohta täysin tyhjää.
-Meikpiis

Poissa niinajii

• Vaikuttajanainen
  • Ylläpitäjä
  • Vapaa
« Vastaus #9 : 04.07.14 - klo:19:50 »
Mä aion Oulussa ainakin käydä kirjakaupoissa kattomassa löytyykö ja kysymässä ja pyytälässä, että tilaavat myyntiin jos ehdottavat tilaamusta vain mulle, :)
" mun kipukynnys on taivaan korkuine,
ja siitä
sinä ansaitset suuren kiitoksen, joo

Olen kaatunut langennut loukkoihin,
joista auennut on ovi ainut alaspäin
ja niihin mun haaveet haudattiin
sain uudet haaveet ja nousin
kauas päässyt oon"

Poissa Siniset siivet ry

• Ylläpitäjä
« Vastaus #10 : 20.08.14 - klo:20:19 »
Siipi maasta, puheenvuoroja seksuaalista väkivaltaa kokeneilta on saatavilla esim. Suomalaisesta kirjakaupasta tai Adlibriksen ja Books on Demandin verkkokirjakaupoista. Kirja on tuotettu kokonaisuudessaan vertaisvoimin ja sen ideointi lähti alkujaan täältä Sinisen foorumilta. Julkaiseminen oli siis hieno hetki meille vertaisille ja sitä juhlittiin Tampereella 26.7. Kirjan tuotto menee Siniset siivet ry:n ja kirjoittajien hyväksi.

Voit tutustua kirjaan esim. täällä: http://www.bod.fi/index.php?id=1257&objk_id=1283895

Poissa niinajii

• Vaikuttajanainen
  • Ylläpitäjä
  • Vapaa
« Vastaus #11 : 20.08.14 - klo:22:05 »
Oon pohtinyt, että vinkkaisiko koulussa opettajille ja luokkalaisille tästä. Tavallaan haluaisin, mutta en tiedä haluanko outata itteäni kuitenkaan.
ja siitä

kauas päässyt oon"

Poissa Siniset siivet ry

• Ylläpitäjä
« Vastaus #12 : 21.08.14 - klo:08:30 »
Jos epäröit niin ehkä sitten ei kannata vielä. Ehtiihän sitä myöhemminkin, mut jos saadaan joku esite niin ehkä ilmoitustaululle voi viedä?

Poissa niinajii

• Vaikuttajanainen
  • Ylläpitäjä
  • Vapaa
« Vastaus #13 : 21.08.14 - klo:11:09 »
Jep, onhan mulla ensi huoden jouluun saakka aikaa, että ensin tutustun muihin ja muut muhun, niin ei niik luulisi määrittävänkään heidän silmissään tää asia.
ja siitä

kauas päässyt oon"

Poissa Fenix-lintu

• Täysjäsen
  • **
« Vastaus #14 : 27.09.14 - klo:16:31 »
Tilasin jo itselleni tämän kirjan ja olen jo melkein kokonaan sen lukenutkin. todella hienoa,että kokemuksista on kirjoitettu. Niin paljon löysin itseäni noilta sivuilta. Ja miten hyvin kaikki olivatkin kirjoittaneet,kiitos heille jokaiselle,toivottavasti tämä auttaa monta samaa kokenutta myös omista kokemuksista kirjoittamaan. minulle itselleni on ollut terapiaa se,että olen myös kirjoittanut tuntemuksiani ja kokemuksiani :6m5: