Kirjoittaja Aihe: Sinisen turvallisuudesta kysymys  (Luettu 3651 kertaa)

Infernum

• Vieras
Sinisen turvallisuudesta kysymys
« : 18.01.09 - klo:19:48 »
Anteeksi nyt tyhmä ja kenties vainoharhainenkin kysymys, mutta mietin olemmeko me kirjoittajat täällä "turvassa"?. Eli siis jos joku rekisteröityy eikä koskaan kirjoita mitään, saako hän vaikka kaksi vuotta käydä lukemassa vain toisten päiväkirjoja? Entä jos joku osoittautuu "sopimattomaksi" tälle foorumille, heitättekö sellaisen pois?

En haluaisi, että joku lueskelee minun muistojani ja saa jotain kiksejä niistä. Sellaisiakin taitaa olla.
Jos nyt ymmärrätte mitä haen takaa.

:kukka3:

Monokkeli

• Vieras
Re: Sinisen turvallisuudesta kysymys
« Vastaus #1 : 18.01.09 - klo:20:34 »
Heijssan!

Ja hienoa että olette nostaneet noin tärkeän asian esille! Tätä varmasti meistä moni täällä on
miettinyt ainakin jossakin vaiheessa ja koko ajan kannattaa pitää se raja itsellään mitä haluaa kertoa
ja kuinka suuressa mittakaavassa.

Vastaan tähän viestiin sekä itse sinisen vakkarikäyttäjänä että modena.
Me kyllä tarkistamme niin tarkkaan kuin pystymme kuka sivuille hyväksytään. Olettekin ehkä huomanneet,
että viime aikoina monta sisällepyrkijää on hylätty, juurikin epämääräisten nettiosoitteiden perusteella.
Jos esimerkiksi smasta IP-osoitteesta havaitaan kaksi eri tunnusta täällä, asia selvitetään ihan varmasti mikä
juttu on kyseessä. Samoin kaikenlaiset sinisen porukan epäilyt tarkistetaan esim. jos on noussut huolenaihe
paljastumisesta. tarkistamme asian juuri ip-osoitteiden ja rekisteröitymisten kautta.

Täyttä turvaa ja suojelusta emme voi luavat, siksi olemme aina kehoittaneet varovaisuuteen.
Ulkopuliset eli ei kirjautuneet eivät voi päiväkirjoja lukea joten iihin on hieman turvallisempaa kirjoitella kuin yleisille
palstoille.

Voitko I vielä kertoa tarkemmin mitkä ovat ulkopuolisilta suojattuja sivuja`?

Toiko tämä yhtään vastauksia kysymyksiin? Kiitos että noin rohkeasti pojditte tätä asiaa!

monokkeli  :_hali_

Poissa ooton

• Runsaudensarvi
  • Sukupuoli: Nainen
« Vastaus #2 : 18.01.09 - klo:22:16 »
Hyvä aihe tosiaankin!

Päiväkirjat ja esittäytymisnurkkaus ovat vain rekisteröityneille.

Mutta AINA tulee olla toki varovainen. Me emme voi tietää sitä, millainen ihminen on asiallisesti käyttäytyvän nimimerkin takana = eli siis joku hiljainen joka ei ole koskaan mitään sanonut. Siinä yksi syy miksi toivomme edes pientä esittäytymistä. Toki senkin joku voi feikata halutessaan.

Meillä moderaattoreilla ei ole mitään mahdollisuutta selvittää kuka jonkun osoitteen takana oikeasti on. Sekin on osa yksityisyyden suojaanne. Jokainen on siis itse vastuussa siitä, miten paljon / miten paljastavaa tekstiä itsestään kertoo.

Kuun kommentin ymmärrän hyvin mitä hän ajaa takaa. Tuokin on asia jossa jokaisen pitää tehdä oma ratkaisunsa. On vaikeaa tuoda kasvonsa esiin, mutta tottahan toki jonkun tutumman kanssa on helpompi jutella. Mutta täysin suljettua "kaveripalstaa" tästä ei ole koskaan ajateltu tehtävän. Eli että vain nähdyt henkilöt pääsisivät jonnekin osioihin tms. Nettimaailman hyviä ja huonoja puolia siis.

- ooton

En ole korvaamaton, mutta ainutlaatuinen - enkä siis sellaisena korvattavissa.

Infernum

• Vieras
« Vastaus #3 : 18.01.09 - klo:23:09 »
Ymmärrän myös hyvin Kuun pointin, voisi oikeasti tehdä jopa hyvää tulla tutummiksi ihmisten kanssa, kenen kanssa täällä jakaa näitä vaikeita asioita. Saada kasvot. Jokainen tietenkin tekee omat päätöksensä sen suhteen, mutta itse ajattelen sen voivan tehdä hyvää. Emmekö me kuitenkin ole jo tarpeeksi vaienneet ja hävenneet? Vaikka on oikeasti ikävää, että meille kaikille on tehty pahoja asioita, niin se mikä siinä kaiken keskellä tuntuu hyvältä, on se etten minä ole kuitenkaan ihan yksin ongelmani kanssa. Täällä ikäänkuin se erilaisuuden muuri karisee, joka on todella ihmeellistä ja hyvää.

Minä kirjoitan täällä välillä hyvin henkilökohtaisia asioita, hyvinkin tarkasti. Minä tarvitsen sitä. En usko, että kukaan voisi todella minua tunnistaa. Nimimerkkinikin on sellainen, mitä en käytä missään muussa yhteydessä. Silti, välillä iskee pelko, että mitä jos kuitenkin? Mitä jos joku selvittää kuka olen? Mitä jos jotain pahaa tapahtuu, koska puhun? Tässä(kin) huomaa sen pelon, mikä on istutettu mieleeni jo kauan sitten, ettei muka saisi puhua.

Ehkä yksi mitä mietin, on se, ettei tänne tule kukaan pedofiili/sekopää etsimään kiksejä meistä. Muistan joskus kauan sitten vanhassa räppänässä sellaisia olleen. Siksi aikanaan lopetinkin siellä käymisen, kunnes nyt tulin tänne.

Ehkä pitäisi vain uskaltaa luottaa. Itseensä, teihin ja tähän foorumiin.

Poissa koikkalainen

• Aloittelija
  • *
« Vastaus #4 : 22.05.10 - klo:19:14 »
Hei miksi en pääse päiväkirja osioon vaikka olen rekistyröitynyt ja kirjautunut?

Käväsin hetken pois täältä ja loin uudet tunnutkset...

- Koikkis-

Poissa koikkalainen

• Aloittelija
  • *
« Vastaus #5 : 22.05.10 - klo:19:15 »
No nyt sit näkyykin. kirjauduin uudelleen sisään, se auttoi!  :lol:

Poissa ooton

• Runsaudensarvi
« Vastaus #6 : 22.05.10 - klo:19:38 »
Jos Koikkalainen ollaan tarkkoja, niin taisi auttaa tuo yhden viesti kirjoittaminen ;-)
Eli olemme rajoittaneet näkymistä hieman myös kirjoittamisen avulla. Ainakin yksi viesti pitää olla kirjoitettuna jotta saa näkyviin noita "arempia osioita".

/mode-ooton
En ole korvaamaton, mutta ainutlaatuinen - enkä siis sellaisena korvattavissa.

Poissa NokiEnkeli

• Täysjäsen
  • **
Vs: Sinisen turvallisuudesta kysymys
« Vastaus #7 : 11.12.13 - klo:15:22 »
Tämä olikin ensimmäinen ajatukseni eli turvallisuus näinkin arkaluonteisista asioista puhuttaessa. Kiitos erittäin hyvistä vastauksista. :kukka3:
" kun riekaleista lähtee miestä parsimaan,  on pisto piston jälkeen helpompaa...."