Kirjoittaja Aihe: Läheisille tukea..?  (Luettu 3926 kertaa)

Poissa Kauhukokemus

• Täysjäsen
  • **
Läheisille tukea..?
« : 30.10.10 - klo:16:52 »
Löytyykö mistään muualta tukea läheisille kuin satunnaisesti Tukinaisesta?
Läheinen kokee samoja tunteita kuin uhri ja niiden purkaminen on tosi
tärkeää. Lisäksi tarvittaisiin jotakin järkeä tämän asian käsittelyyn viranomaistaholla.
Vain asiaan koulutetut ihmiset saisivat näitä asioita käsitellä, sillä vastaanotto ja suhtautuminen
ovat olleet pöyristyttäviä. 
Tietääkö joku, mikä oli se tutkimus, joka on "salattu" koskien pedofilian uutisoinnista!?

Helena

• Vieras
Re: Läheisille tukea..?
« Vastaus #1 : 30.10.10 - klo:21:06 »
Suomen Delfins ry:stä varmaan saavat tukea myös läheiset, mutta mulla ei ole tietoa missä mittakaavassa. Kannattaa kuitenkin soittaa sinne ja kysellä, löytyykö heiltä esim. ryhmiä läheisille tai olisiko heillä halua kehittää toimintaa siihen suuntaan. http://www.suomendelfins.fi/

Tuli mieleeni sellainenkin, että läheisethän voisivat alkaa järjestäytyä myös ihan omaksi yhdistyksekseen, etsiä vertaistukea toisistaan, kehittää toimintaa ja tiedotusta. Se olisi aivan huippujuttu!   :4you:

Poissa Kauhukokemus

• Täysjäsen
  • **
Vs: Läheisille tukea..?
« Vastaus #2 : 03.03.11 - klo:11:04 »
Olisi hienoa, jos läheiset lähtisivät yhdistymään.
Tuntuu vaan siltä, että kaikki ovat alistuneet
tämän virkamiesrintaman kiduttavaan ignooraamiseen.
Insestiä kun ei ole, jos sitä ei pytytä todistamaan
nykyisten lähes mahdottomien näyttöjen vaatimuksin.
Lapsi heitetään pedofiilin syliin. Eikö tämä ole jo EU:n
ihmisoikeustuomioistuimen asia selvittää, miten tässä
"oikeusvaltiossa" lapset hylätään paskaa puhumalla.

Helena

• Vieras
« Vastaus #3 : 16.03.12 - klo:16:03 »
Läheiset, saavuttaisikohan tämä viesti teitä? Mietin olisiko teillä halukkuutta lähteä perustamaan ihan omaa keskustelufoorumia ja ehkä sen kautta organisoitumaan muutenkin? Tarvetta sille ihan varmasti olisi.

Poissa Pikkukarhu

• Aloittelija
  • *
« Vastaus #4 : 26.05.12 - klo:12:43 »
Hei Siniset!
En ole löytänyt tätä foorumia ennen vaikka olen koettanut etsiä itselleni vertaistukea tuloksetta kolmen vuoden ajan. Olen seurustellut vakavasta dissosiaatiohäiriöstä kärsivän hyväksikäytetyn miehen kanssa ja suhde alkaa olla kaatumassa totaaliseen uupumiseen kummankin puolelta. Olen suhteessa jossain määrin sijaistraumatisoitunut ja aivan myötätuntouupunut. Mies on ollut mukana dissosiaatipotilaiden vakautusryhmässä, mutta läheisiä siellä huomioitiin kahden tiedotusillan verran, mikä tietysti oli ihan älyttömän hyvä mutta täysin riittämätön tuki. Alkuun mies kieltäytyi pariterapiasta koska omassakin terapiassa oli hirveä työ, sittemmin olen muuttanut ja välimatkamme on niiin pitkä, että yhteistä terapiaa on vaikea enää järjestää, ja nyt se taitaa jo olla liian myöhäsitäkin. Olen hirvittävän surullinen siitä että emme ole saaneet tukea ja apua yhdessä ja olemme nyt päätyneet umpikujaan, josta ratkaisuksi näyttää löytyvän miehen ihastus toiseen naiseen, jolla samankaltainen tausta ja traumatisoituminen. Olen yrittänyt huhuilla teitä netistä ja viime syksynä kirjoitin hetken pikkukarhutuuliajolla-blogia elämästäni ja tästäkin aiheesta, mutta en jaksanut jatkaa koska saman kokeneita ei löytynyt.
Olisiko nyt se aika?? Minulle saa kirjoittaa osotteseen pikkukarhu.tuuliajolla@gmail.com.

Helena

• Vieras
« Vastaus #5 : 26.05.12 - klo:15:14 »
Hei Pikkukarhu! Ikävä kuulla että olet jäänyt paitsi tukea. On ilmiselvää että omaiset tarvitsevat tukea ja myös vertaistuesta erityisesti voisi olla apua. Täällä omaiskeskustelu on aika vähäistä mutta tietysti ylläpidon puolesta voisimme ottaa yhteyttä niihin, joiden tiedämme olevan omaisia ja jos saatais semmoinen omaisporukka kokoon, niin pääsisitte perustamaan ehkä ihan omaa foorumia! Kun sellainen olis olemassa niin sitten siitä voisi vaikka tiedottaa joitain yhdistyksiä/ammattiauttajia, että osaisivat myös tiedotaa siitä eteenpäin. Sininen foorumin taustalle tuleva yhdistys Siniset siivet on ilmaissut myös halunsa tukea omaisia oman toiminnan organisoimisessa. Yhdistyksen sähköposti sinisinsiivin@gmail.com tai täällä yksityisviestillä nimim. Siniset siivet.

Sinisten siipien esittelyketju: http://www.sininentuki.info/foorumi/index.php?topic=3891.0

Poissa olavirenkonen

• Vilkas
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #6 : 09.01.17 - klo:15:42 »
Pikkikarhun kokemus on järkyttävä. Kuinka monet tällaisen rikoksen uhrit jäävätkään vaille heille kuuluvaa tukea? Ja tekijät - isät, veljet, enot, sedät - pääsevät kuin koira veräjästä!
Vai pääsevätkö sittenkään? Ehkä ihan elämän loppusuoralla nämä teot nousevat tekijöiden pintaan, kuoleman lähestyessä. Ehkä he silloin saavat rangaistuksensa. Elämä itse tasoittaa tilit! En tunne myötätuntoa tällaisia miehiä kohtaan.